Tuesday 25 October 2011

CERITA TENTANG.....Sedikit Cahaya Dalam Kegelapan



Happy Deepavali to all Indian friend.....hahaha..selamat menyambut pesta cahaya kepada semua  rakan yang berbangsa india dan kepada seluruh rakyan Malaysia. Sememangnya perayaan cahaya ini sungguh bermakna terutamanya disambut dekat2 dengan Hari Raya Aidiladha untuk semua umat islam dan untuk yang bukan islam pula ia disambut dekat2 dengan hari holloween. Hahaha sememangnye kali ini entry aku hanye untuk mengucapkan selamat hari deepavali ni je...tapi...rase x syok la pulak kalo tak membebel banyak-banyak ek. Alaaaa.....bende biase la setiap entry aku kene membebel coz aku ni agak kuat bercakap sebenarnye...tapi jarang je bukak mulut.....hahaha...dah mule merapu la tuh.

Urmm....hampir setiap hari sebenarnya aku selalu berdoa untuk memperoleh ‘sedikit cahaya didalam kegelapan’ aku kini. Ye, memang aku merasakan hidup aku sebenarnye lebih kepada kegelapan disaat aku sebenarnya memerlukan cahaya. Bukan ape, sebab....bile kite dalam kegelapan...ape je yang korang nampak?? Hanye hitam kelam je kan?? Tapi..seadnainye korang diberi panduan sedikit cahaya didalam gelap tersebut...korang mesti akan nampak jalan walaupun sedikit sukar...betol tak? Hahaha...itu yang aku fikir laaa. Urmm..sememangnye setiap kali dalam sembahyang aku meminta agar ditunjukkan sedikit ‘cahaya’ untuk menjadi tongkat aku berdiri. Bagi aku, dengan adanya bantuan ‘cahaya’ yang aku maksudkan tu.....barulah aku dapat menempuh seukar dan senang kehidupan ini sebab ade je cahaya yang membantu aku dari terjerumus kedalam kegelapan yang amat suram. Hahaaha....ape la malangnye nasib sorang hambe ni eh...sering dirundung malang. Memang camni la ek jadi orang yang tak banyak bersuare..haha...selalu diketepikan je kowt....urmm......dah naseb..ape leh buat.

Cahaya yang aku maksudkan tu bukan la cahaye lampu suluh atau spotlight....bende tu buat ape je....kat umah aku belambak...haha. yang aku maksudkan ni x lebih dari seorang teman yang sanggup menemani aku saat aku sukar dan senang, saat aku jatuh dan bangun, saat aku suka dan duka...yelah, biase aku jumpe kawan2 aku yang mempunyai ramai kawan ketika senang, berkepuk2 orang nak dekat, berderet orang nak ketika senang, tapi sebaliknya ketika susah....kau orang boleh kira pakai jari la siape je yang teman kau ketika tu. Biasa la..semua orang akan cakap yang mereka sanggup bersusah senang sesame...tapi...bila dah jadi??haha...SIAPE JE YANG KESAH? Sebab tu aku mengharap agar menjumpai sebutir cahaya yang mampu menjadi penyuluh seluruh hidup aku walaupun sedikit. Bukan aku nak yang sehebat dewi, tapi cukuplah sekadar seorang insan yang tak bertopengkan SHAITAN sebab dah lame aku merase orang yang macam tu....mulutnya madu tapi hatinya racun yang paling berbisa.

Ok2...cukuplah aku cter pasal bende yang tak brape penting nih....kadang2 kalau cter lebih2 kang aje pecah lak keyboard laptop aku ni kang..hahahha...geram dowh.....sekali sekale kite pown nak senang jugak ek... ok la geng...ADIOS AMIGOS!!

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

No comments: