Tuesday 30 August 2011

CERITA TENTANG.....Gema Takbir Di Bumi Merdeka


Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh.


ALLAHUAKBAR, ALLAHUAKBAR, ALLAHUAKBAR,
ALLAHUAKBAR, ALLAHUAKBAR, ALLAHUAKBAR,
ALLAHUAKBAR, ALLAHUAKBAR, ALLAHUAKBAR,
WALILLAHILHAM



Alhamdulillah bersyukur kita kehadrat ilahi kerana dengan limpah kurnianya dapatlah kita meraikan hari kemenangan kita sebagai umat islam pada hari ini. Bagi rakyat Malaysia, hari kemenangan berganda pada tahun ini kerana diraikan sebagai tanda kemenangan agama islam serta tanda kemenangan melawan penjajah yang sudah menjajah 446 tahun di Negara tercinta ini. 


ALLAHUAKBAR, ALLAHUAKBAR, ALLAHUAKBAR,


Memang tidak dinafikan, tahun ini begitu istimewa kepada rakyat Malaysia. Akhirnya kita Berjaya mengekalkan tempoh 54 tahun dalam mengharuki liku liku kemerdekaan. Bagi hari raya, aidilfitri bukan sahaja disambut sebagai tanda kemenangan melawan lapar dan dahaga sepanjang 1 bulan kita berpuasa. Namun ia membuktikan perlunya mewujudkan silaturrahim sesame insan yang erat serta semangat persaudaraan yang tinggi bagi menghalang anasir anasir luar untuk memecahkan perpaduan umat islam am nya rakyat Malaysia keseluruhannya.



Jika korang perasan laa, aku tulis kalini ala-ala teks khutbah aidilfitri ek??haha...siap ade takbir2 lagi. Xpe la..kasik mewujudkan suasana la katenye..bak lagu anuar zain tuh....suasana hari raya ek tajuknye...ahahaa...seronok yeop!! Amacam raye korang? Seronok? Alaaa..aku taw xramai yang angkat tangan ckp raye korang seronok...almaklum je la...korang makin lame makin tue...makin nipis ‘pitih-pitih’ korang tuh...haha...(xtaw makne pitih ni ape??tnye org Kelantan). Bagi aku, raye tahun ini menggamit nostalgia yang silam. Iyela...dulu mase aku kecik2 ..kalo ‘makan besar’ bersama keluarge sedare2...fuh...seronok beb!! Makan atas tikar, siap ade bako sate, ade main bunge api...haha.......itula terjadik pade malam raye aku....bagi aku seronok laa..sebab dapat kenang balik cter lame. SO...KONGSIKAN RAYA KORANG PULAK!! 




Dikesempatan ini masih sempat kirenye kalau aku menghulurkan maaf tanda kemesraan kepada korang setelah beberapa bulan blog ini beroperasi dan beberapa entry yang mengarut lagi karut yang aku post kat korang pernah menginggung perasaan korang, terguris hati korang, terluka tersiat, termelecet atau terterter yang lain....so aku bagi pihak krew blog ini memintak sangat2 maaf dari korang, halalkan apa yang kitorang pernah tulis, halalkan ape yang termakan atau terminum...dan andai ADE HUTANG NGAN KITORANG, SILA TUNTUT!!...sebab hutang ni dibawa ke mati, xbleh nak halalkan senang2 je, sebab selagi kita mampu..harus kita bayar hutang...haha...tu je pesanan aku...


Akhir kata, SALAM AIDILFITRI, MINAL AIDIL WAL FAIZIN
ALLAHUAKBAR, ALLAHUAKBAR, ALLAHUAKBAR WALILLAHILHAM!
Salam aidilfitri 1432 hijiriah

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

2 comments:

AnakPakZohar said...

yolah.... mintak mahap gak yeop kalau ese ade salah silap...

ibnuZidane said...

teman maapkan yeop