Monday 16 May 2011

CERITA TENTANG.....Kebosanan!!!


Selamat hari guru dan selamat hari wesak......hari ini seperti biase la..mcm post2 yang terdahulu, aku xtaw mcm mane nak mule. Kali ni tajuk pown akak bosan gak...sebab tajuknye ialah CERITA TENTANG.....Bosan!!! arrrgghhhtt!!! Membosankan bukan...hahahaa...ye la....dah bosan2 cmni...mengarut je la yang tidak membosankan....tapi....aku pun heran...nape lak aku tetap bosan lagi nih....mungkin la sebab aku masih...........(rasie...huhuu) urmmm.....ape pown..kite perlu gak menghadapi bosan ini sebaik mungkin....haha..jangan biarkan hidup anda diselubungi...kebosanan melampau!
Sepanjang minggu lepas...kita dikejutkan dengan fenomena kepanasan yang agak melampau jugak laa..(antara 34-36C) ramai yang mengeluh...termasuk aku... korang bayangkan je laa...sampai aku tido bukak ekon pown leh berpeluh2 lagi....hahaha(xpayah g sukan pown berpeluh...ok la tu..hoho) pastu...ade pulak yang sampai pengsan2 dek kerna panas melampau nih...(budak lembek!). selain panas yang melampau tu gak....minggu lepas kita sekali lagi dikejutkan dengan jerebu...(haha..bukan ramai perasan pown..) tapi xde la teruk mane...siket jew...satkat Nampak dri jauh ade kelabu2 siket jew haaa...x macam tahun lepas...hahhaa. Pesanan pihak penaja...minumlah air masak banyak2...coz ia akan menghindarkan korang dari kena dehydration yang teruk. Penyakit ini akan menyebabkan korang pitam akibat kurang air dalam badan! (memang statement yang bosan bukan??haha)
Aku jugak sempat turun ke JB aritu..hoho..bukan jalan2..tp atas urusan keluarga yang ingin menyambungkan dua keluarga menjadi satu...ohohoho...untung gak g jb nih. Walaupun pengantin tu merupakan dua-pupu aku...namun hubungan kekeluargaan kami tetap baik kerana kami tinggal di daerah yang sama. Biase la...dri kecik kite didik knl sedare mare....haha...sampai sedare2 yang dok diseberang tambak pown leh knl ag..... yang paling menarik hati ialah melihat seorang budak perempuan yang cukup menarik...haha...pergh!! giler ah!! Membuatkan  jantung berdegup pantas dowh!!! X lalu makan aku tengok dye aje...hahaha.....perut aku dri lapo pown leh jadik kenyang pasal tengok dye aje...but.....i know who am i.....mane la aku layak utk gurl cmtu..hohoho...kecik lagi dowh....tapi xpe...kite cube nanti yew..hahaha
Seperkara yang aku tak lupe tatkala aku pulang dari JB tuh....dalam bas tuh aku dapat 1 massage yang agak pelik dari kawan aku....hohoho...cternye begini..
A: salam...kite nak bagi ape nanti hari guru?
B: ko nak kite bagi ape??
A: lah..kite bagi hadiak kelas laa....kang kecik lak ati cikgu kang kalo x bg..haha
B:ape jew ko nak wat?
A: kite bg 1 frame gambo...then kite lekatkan sumer gambo2 kite dlm frame tuh..hoho..kan unic tuh..
B: btol gak ek...haha..x penah lak aku pk ek...haha....sblum2 nih aku penah Nampak org bg Quran jew kat cikgu dye...tu la yg l=pling baek aku rase..haha
A: tu la ko.....laen kali....dgr ckp sumer org...ko tuh ketue kelas..haha
B: okie dokie....aku follow jew...pastu blakang tuh letak otograph kite 1 kelas..cmne??haha
A: bgus gak...aku follow..haha
                                                (ayat dlm cter nih diubah untuk kesesuaian masa dan tempat)
*A: kawan aku
**B : aku!

Hah..dan akhirnya dapatlah hadiah tu disiapkan dengan bantuan ALIFF AKHMAL yang berdedikasi itu...haha. aku bangge dengan mereka.....

Akhir kate...ape yang kite buat pada masa2 lalu haruslah dijadikan sejarah dalam hidup kita, tetapi berusaha untuk membetulkan sejarah itu pada masa akan dating. Tak guna kita hanya berdiam diri sahaja dan menunggu seperti kayu yang nak reput..haha..menyesal pown dah tak guna..kerana sumer yang terjadik tak leh diulang kembali....haha...ape pown...hidup kami tetap cara kami, begitu juga hidup anda tetap cara anda...sebelum tutup cter nih...dengarlah serangkap lagu lama nih..
Perjalanan ini,
Terasa sangat menyedihkan,
Saying kau tak duduk ,
Disamping ku kawan,

Banyak cerita,
Yang pastinya kusaksikan,
Ditanah kering berbatuan....”
                (dipetik dan diubahsuai daripada lagu Berita Kepada Kawan dendangan Ebiet G Ade)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

No comments: